Dodatek na inne źródła ciepła
Można już składać wnioski o dodatki na źródła ciepła zasilane innymi paliwami niż węgiel. Rodzaje paliw, na które przysługuje świadczenie:
- pellet drzewny,
- drewno kawałkowe,
- gaz LPG - to NIE jest GAZ ZIEMNY,
- olej opałowy,
- inny rodzaj biomasy.
Poniżej publikujemy najważniejsze informacje.
Wniosek o dodatek węglowy można pobrać:
- W wersji papierowej na parterze Urzędu Gminy Bobrowniki.
- W wersji elektronicznej ze strony internetowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Wniosek o dodatek z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła należy złożyć:
- W wersji papierowej do Urzędu Gminy Bobrowniki – pokój nr 13, I piętro lub przesyłamy listem za pośrednictwem poczty.
- Nie składamy wniosków drogą mailową!
- Drogą elektroniczną przez ePUAP(konieczny jest kwalifikowany podpis elektroniczny/profil zaufany)
Do kiedy można składać wniosek?
Do 30 listopada 2022 r.
Jakie dokumenty są potrzebne do wypełnienia wniosku?
Do wypełnienia wniosku potrzebny będzie dowód osobisty, numer konta bankowego wnioskodawcy, na który ma zostać przelany dodatek węglowy oraz – jeśli wniosek ma dotyczyć wieloosobowego gospodarstwa domowego, konieczne też będą numery PESEL pozostałych domowników.
UWAGA! W ZWIĄZKU Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KARNĄ WNIOSEK UZUPEŁNIA I PODPISUJE WNIOSKODAWCA!
O czym musimy pamiętać?
- Wniosek wypełniamy zgodnie z deklaracją CEEB, którą składaliśmy.
- Należy wpisać wszystkich, którzy wchodzą w skład gospodarstwa (np.: mąż, żona, syn, córka, ojciec, matka, partner, partnerka, dziadek, babcia, ciocia, wujek, zięć, synowa, zięć, wnuk, wnuczka).
- W przypadku, gdy pod jednym adresem miejsca zamieszkania znajduje się więcej niż jedno gospodarstwo domowe JEDEN DODATEK przysługuje dla wszystkich gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem.
- Dodatek nie przysługuje gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w ramach wniosku o dodatek węglowy
Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z wymaganiami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej: RODO)
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Bobrowniki. Może Pani/Pan uzyskać informacje o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Gminy Bobrowniki, ul. Gminna 8, 42-583 Bobrowniki, tel: 32 287-78-87, e-mail: sekretariat@bobrowniki.pl (dalej: Administrator).
- Wójt Gminy Bobrowniki wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować za pomocą poczty elektronicznej: iod@bobrowniki.pl lub za pośrednictwem danych kontaktowych Urzędu.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO to jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym oraz Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego, w celu rozpatrzenia złożonego wniosku o dodatek węglowy.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem prawnym. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem.
- Pani/Pana dane będą udostępniane osobom upoważnionym przez Administratora, podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora w oparciu o umowy powierzenia przetwarzania danych (np. usługi informatyczne), podmiotom upoważnionym na podstawie przepisu prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu dla którego dane zostały zebrane, dane mogą być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Okres przechowywania w Urzędzie Gminy Bobrowniki danych osobowych wynika z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do nich, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Pani/Pana prawa mogą zostać ograniczone zgodnie z przepisami RODO. Pani/Pana prawa na wniosek zrealizuje Administrator.
- Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Pani prawo do wniesienia skargi wobec ich przetwarzania do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.